Vitens viert 10 jarig jubileum met 5 open dagen tegelijkertijd

Zwolle, 29 augustus 2016 – Op zaterdag 10 september aanstaande opent drinkwaterbedrijf Vitens de deuren van vijf drinkwaterproductielocaties tegelijk. Jong en oud kunnen tijdens deze open dagen zien en beleven hoe het kraanwater gemaakt wordt. Met de openstelling viert Vitens dat het dit jaar 10 jaar bestaat in haar huidige vorm. Iedereen is welkom om een kijkje te komen nemen achter de schermen bij Vitens.

Kom kijken in de wereld van ons drinkwater

Drinkwaterproductiebedrijven zijn gewoonlijk niet toegankelijk voor bezoekers. Met deze open dag voor het hele gezin biedt Vitens iedereen de gelegenheid een drinkwaterproductiebedrijf te bekijken. Bezoekers kunnen op een interactieve manier zien en ervaren wat er allemaal komt kijken bij het winnen, zuiveren en leveren van hun kraanwater. Zij kunnen verder al hun vragen over drinkwater stellen aan medewerkers van Vitens. Kinderen kunnen zelf aan de slag met leuke activiteiten zoals een waterproeverij, een speurtocht of het bijwonen van een gastles over water.

10 jaar sinds de laatste fusie, meer dan 100 jaar ervaring

Dit jaar bestaat Vitens 10 jaar in haar huidige vorm. De laatste fusie vond plaats in 2006. Inmiddels heeft Vitens een historie van meer dan 100 jaar, met een oprichting aan het einde van de 19e eeuw. Vitens wil dit graag met al haar klanten vieren, en daarom gaan op 5 verschillende plekken tegelijk de deuren open. Het gaat hierbij om drinkwaterproductielocatie Corle in Winterswijk, Groenekan bij Utrecht, Holk in Nijkerk, La Cabine in Arnhem, en de drinkwaterproductielocatie in Zeist.