Vitens start campagne Water uit Lokale Bron

Nieuws

Drinkwaterbedrijf Vitens start de campagne ‘Water uit Lokale Bron’. Het bedrijf wil hiermee haar klanten bewuster maken van de oorsprong van hun eigen kraanwater. Tijdens deze meerjarige publiekscampagne verschijnen er pop-up Waterwinkels in Utrecht, Arnhem, Zwolle en Leeuwarden. Daar kunnen klanten verschillende kraanwaters proeven en karaffen kopen met daarop het unieke verhaal van hun kraanwater. Op www.vitens.nl/wateruitlokalebron kunnen klanten van Vitens meer informatie krijgen over de eigen drinkwaterbron.

Tweederde Nederlanders weet niet uit welke waterbron het eigen kraanwater komt
Drinkwaterbronnen moeten beschermd worden. Uit onderzoek van Motivaction in opdracht van Vitens onder 2100 Nederlanders blijkt dat maar liefst 91% van de Nederlanders het hiermee eens is. Uit ditzelfde onderzoek blijkt dat tweederde van de Nederlanders geen idee heeft uit welke waterbron hun kraanwater komt. Om dit beter bekend te maken heeft Vitens de verschillende kraanwaters een naam gegeven die iets zeggen over de leeftijd van het water, locatie van de bron of samenstelling van het water.

Kraanwater is een duurzame en gezonde keuze
De klanten van Vitens krijgen kraanwater uit grondwaterbronnen bij hen in de buurt. Deze bronnen zijn kwetsbaar en moeten beschermd worden voor de toekomst. Met de campagne wil Vitens kraanwater het podium geven wat het verdient. Kiezen voor kraanwater is immers duurzaam en gezond. “Kraanwater is ook nog eens 1000x goedkoper dan water uit een fles, en minstens 400x minder milieubelastend” zegt Jelle Hannema, directievoorzitter van Vitens, “Toch nemen we het maar voor lief dat dit topproduct zo uit de kraan komt. Terwijl dat eigenlijk niet zo normaal is. Je hoeft maar over de grens te kijken om je te realiseren hoe goed we het eigenlijk hebben.”

Pop-up Vitens waterwinkel in Utrecht geopend door Floortje Dessing
Van 12 t/m 22 april opent Vitens haar eerste officiële pop-up Waterwinkel aan de Lange Elisabethstraat 6 in Utrecht. Alle 100 karaffen zijn hier verkrijgbaar. De opening is in handen van wereldreizigster Floortje Dessing, samen met directievoorzitter van Vitens Jelle Hannema.