Vitens opent gratis kraanwaterhotline voor horecaondernemers tijdens de Horecava

Zwolle, 9 januari 2017 - Drinkwaterbedrijf Vitens opent een gratis kraanwaterhotline voor ondernemers met vragen over het combineren van kraanwater met dranken en spijzen. Vitens lanceert het nummer maandag, tijdens de start van de Horecava in Amsterdam. Ondernemers kunnen tot het einde van de Horecava bij het bedrijf terecht met vragen over smaak combinatiemogelijkheden van kraanwater met bijvoorbeeld koffie, thee, diverse voedselsoorten en wijn. De kraanwater hotline is 24 uur per dag, 7 dagen in de week gratis te bereiken op 0800 - 374 6486.

Kraanwater en smaakbeleving

“De invloed van water op de smaakbeleving is groot”, zegt Doeke Schippers, manager Winning en Zuivering van Vitens. “Kraanwater laat de smaak van wijn en spijs optimaal tot zijn recht komen. Ons water is door haar optimale minerale samenstelling de perfecte begeleider van wijnen en spijzen. We willen niets liever dan deze bron van kennis met horecaondernemers delen, zodat zij de kracht van water beter begrijpen én zelf kunnen ervaren. Met het serveren van het beste water ter wereld kunnen zij het verschil maken voor hun gasten. Zo kan kraanwater een krachtige bron van omzet zijn voor hun onderneming. En het is nog duurzaam ook.”

Klanten vragen steeds vaker om kraanwater

De populariteit van kraanwater groeit nog steeds, ook in de horeca. De uitstekende kwaliteit van het Nederlandse product maakt dat ook ondernemers daarop inhaken. Met name koffie en thee ondernemingen, maar ook uit de hoek van wijn blijkt de vraag naar kennis omtrent combinatie met kraanwater te groeien. Daarnaast zegt 41% van de Nederlanders buitenshuis vaker om kraanwater te vragen, blijkt uit onderzoek van Motivaction in opdracht van Vitens. Meer dan 95 procent van de Nederlanders drinkt thuis kraanwater. In de horeca ligt dat cijfer nu nog op 29%, maar de horeca speelt wel in op de groei aan populariteit van het product. De afgelopen jaren zijn tal van initiatieven ontstaan om kraanwater een plek te geven in het assortiment. Er wordt ongeveer 5 keer zoveel kraanwater als bronwater gedronken en ook de voorkeur voor kraanwater is ondubbelzinnig. Nederlands kraanwater geniet een groot vertrouwen van de consument: Het is veilig, gezond, duurzaam en gemakkelijk. Maar de belangrijkste redenen om te kiezen voor kraanwater zijn de prijs en de smaak.

‘Kraanwater Graag’

De kraanwaterhotline is onderdeel van de meerjarige bewustwordingscampagne ‘Kraanwater Graag’, waarmee Vitens iedereen bewust wil maken van de waarde van ons kraanwater. Kraanwater is duurzaam en gezond. Deze campagne heeft als doel om Nederlanders te stimuleren om er vaker voor te kiezen. Dan moeten ze natuurlijk wel die keuze hebben. Het schenken van kraanwater in de horeca is een duurzame en gezonde keuze.

Horecavakbeurs Horecava wordt van 9 tot en met 12 januari 2017 gehouden in RAI. De kraanwaterhotline is te bereiken tijdens de beursdagen van de Horecava.