Vitens lanceert gratis wandelapp

Unieke wandelroutes over de bronnen van ons drinkwater

Zwolle, 4 mei 2018 – Drinkwaterbedrijf Vitens heeft de vernieuwde gratis wandelapp gelanceerd. In deze app staan 15 unieke wandelroutes beschreven door de waterwingebieden van het drinkwaterbedrijf. Wandelaars lopen dus over de bronnen van ons drinkwater.

Deze mooie zonnige dagen in de meivakantie bieden een mooie gelegenheid om de wandelingen uit te proberen. De routes liggen verspreid door het verzorgingsgebied van Vitens in de provincies Friesland, Overijssel, Gelderland, Flevoland en Utrecht. De routes variëren in lengte tussen de 4 en 12 kilometer. Wandelaars krijgen tijdens hun wandeling vanuit de app meer informatie over de waterwinning en over de speciale flora, fauna en attracties in het gebied. Deze informatie wordt als gesproken tekst en als geschreven tekst aangeleverd.

Oorsprong van ons drinkwater

Met deze wandelapp biedt Vitens haar klanten en andere belangstellenden de mogelijkheid om meer te weten te komen over de oorsprong van ons drinkwater. De wandelapp sluit aan bij Vitens-campagne ‘Water uit lokale bron’, die onlangs door Floortje Dessing werd gelanceerd. Hiermee vertelt Vitens voor het eerst het verhaal áchter ons kraanwater: dat water winnen we uit bijna 100 verschillende waterbronnen in ons verzorgingsgebied en elke bron heeft zijn eigen smaak, leeftijd en samenstelling.

Download de app gratis

De app ‘Wandelroutes – Vitens’ is beschikbaar voor Apple IOS en voor Android. Deze wandelapp is een sterk verbeterde versie van een eerdere app van 2014. Voor gebruikers van de vorige app staat de update klaar in de Appstore of Playstore.