Vitens kondigt vertrek directievoorzitter Lieve Declercq aan

Zwolle, 15 juni 2017 – Op 31 augustus 2017 as. vertrekt Lieve Declercq als directievoorzitter van Vitens om per 1 september in dienst te treden als algemeen directeur bij multitechnisch dienstverlener SPIE Nederland. Zij wordt tevens lid van de executive board van de SPIE groep in Parijs.

Lieve Declercq is sinds september 2012 directievoorzitter van drinkwaterbedrijf Vitens. Tijdens haar aanstelling bij Vitens heeft de organisatie de operationele kosten zien dalen, de drinkwaterprijs voor alle klanten kunnen verlagen en heeft zij persoonlijk gestreden voor het belang van de drinkwaterbronnen in de ruimtelijke ordening.

Nieuwe strategie 2018-2020

Lieve Declercq: “Nu de nieuwe strategie 2018-2020 van Vitens geformuleerd is komt voor mij een natuurlijk moment om mijn carrière elders voort te zetten. Vitens is een fantastische organisatie met gepassioneerde vakmensen en een product van levensbelang. Ik zal me voor altijd verbonden voelen met water.”

Boele Staal, voorzitter van de Raad van Commissarissen van Vitens: “Wij zijn Lieve Declercq dankbaar voor haar inzet de afgelopen vijf jaar. Onder haar kundige leiding heeft Vitens zich verder kunnen ontwikkelen als toonaangevend drinkwaterbedrijf met oog voor de klant en als een bedrijf dat staat voor de kwaliteit van de drinkwaterbronnen. We zullen haar missen. Wij wensen haar veel succes in haar nieuwe prestigieuze functie”

De Raad van Commissarissen start spoedig met de procedure voor de werving van een nieuwe directievoorzitter van Vitens. De publieke aandeelhouders van Vitens benoemen deze tijdens een aandeelhoudersvergadering.