Vitens feliciteert PEC Zwolle met fantastisch clubseizoen

Drinkwaterbedrijf Vitens feliciteert eredivisievoetbalclub PEC Zwolle met het winnen van de KNVB-beker én het beste seizoen uit de recente geschiedenis.

De campagne ‘Kraanwater graag’ kreeg met PEC Zwolle enorme zichtbaarheid. Uit onderzoek blijkt dat 32% van de Nederlanders meer waardering heeft voor kraanwater als gevolg van de campagne. En maar liefst 12% vraagt daardoor nu ook vaker om kraanwater.

Met het plaatsen van een Join the Pipe watertappunt bij het trainingsveld sluit Vitens de samenwerking van afgelopen seizoen af. ‘Kraanwater graag’ is nog eenmaal op de shirts van de vedettes te zien, tijdens de uitwedstrijd op 3 mei tegen FC Twente. “Dit zijn resultaten waar we natuurlijk bijzonder trots op mogen zijn,” zegt Wolter Odding, directielid van Vitens. “Met dank aan het geweldige spel van de jongens van PEC Zwolle is onze boodschap al door 2 miljoen mensen gezien. Kraanwater heeft een podium gekregen dat het verdient en dat in een jaar dat PEC in mijn ogen het mooiste seizoen ooit draait”.

‘Kraanwater graag’ op de voetbalshirts
‘Kraanwater graag’ is de bewustwordingscampagne waarmee Vitens iedereen bewust wil maken van al het goede van kraanwater. Deze boodschap prijkte het gehele voetbalseizoen 2013/2014 op de shirts van de Zwollenaren. Door de campagne te omarmen wilde ook PEC Zwolle United, de MVO-tak van PEC Zwolle, de jeugd stimuleren om kraanwater te drinken. Kraanwater is lekker, bevat 0 calorieën en is ook nog eens goed voor het milieu.

Voortzetten MVO samenwerking
“Ik wil Vitens graag bedanken voor de goede samenwerking” zegt Adriaan Visser, voorzitter van PEC Zwolle, en met een knipoog “kraanwater haalt het beste in de spelers naar boven, waardoor we zo goed hebben kunnen presteren.” De samenwerking tussen Vitens en PEC Zwolle United is nog niet ten einde. De partijen zijn overeen gekomen ook in het seizoen 2014/2015 zich te blijven inzetten voor ‘Kraanwater graag’. Dit kost Vitens niets, omdat PEC Zwolle United zich herkent in de missie en zich sterk wil blijven maken voor het drinken van kraanwater.

Sparen voor een tappunt
Met de voortzetting van de samenwerking wil Vitens zoveel mogelijk sportclubs bereiken om een tappunt te plaatsen en zo kraanwater eenvoudig beschikbaar te maken voor de sportende jeugd. In dat kader plaatst PEC Zwolle samen met Vitens en Join the Pipe een watertappunt langs het trainingsveld bij Be Quick '28. In de bar van het supportershome in het IJsseldeltastadion komt een tweede tappunt zodat ook bezoekers kraanwater kunnen drinken tijdens de wedstrijden. Sportclubs die ook een watertappunt op hun vereniging willen kunnen hier via de ‘Kraanwater graag’ actie samen met hun leden voor sparen. Voor meer informatie kijk op www.kraanwatergraag.nu.