Rameau benoemd tot lid RvC Vitens

Nieuws

Utrecht, 25 april 2014 – Kees Jan Rameau (52) is door de Algemene vergadering van Aandeelhouders van Vitens benoemd tot lid van de Raad van Commissarissen van het drinkwaterbedrijf.

De benoeming tot commissaris geldt voor een periode van vier jaar, tot april 2018.

De voorzitter van de Commissie van Aandeelhouders Tineke Schokker prijst Rameau om zijn “ruime strategische, operationele en financiële ervaring in een industriële en netwerk/operator omgeving”. De voorzitter van de Raad van Commissarissen Boele Staal: “Wij hebben Rameau leren kennen als een persoon met een sterk strategisch inzicht en een scherp vermogen tot het stellen van de juiste vragen. En met zijn ervaring in de publieke sector, zijn we ervan overtuigd dat de heer Rameau een sterke aanvulling is van de Raad van Commissarissen.”

Rameau

Kees-Jan Rameau is sinds april 2008 lid van de Raad van Bestuur van Eneco Holding N.V. Hij startte begin 2004 als directeur Strategie bij Eneco. Begin 2007 werd hij benoemd tot directeur Business to Business. Voordat Rameau bij Eneco in dienst trad, was hij actief op strategisch, financieel en operationeel gebied bij de Boston Consulting Group, TPG (nu TNT) en McKinsey & Company. Hij studeerde technische natuurkunde in Delft en behaalde een MBA bij INSEAD in Fontainebleau.

De Raad van Commissarissen houdt toezicht op het bestuur van Vitens, en heeft daarnaast een adviserende rol.