Mogelijk lagere waterdruk in Noordoosten Nederland

Nieuws

Door het aanhoudende warme weer heeft het watergebruik de afgelopen dagen wederom een enorme vlucht genomen. Vitens-klanten in Friesland en Overijssel kunnen hierdoor vandaag mogelijk een lagere waterdruk ervaren, vooral in de avond.

Er wordt momenteel circa 45% méér water verbruikt dan normaal in de provincies Friesland en Overijssel. Een minder krachtige douchestraal is een voorbeeld waaraan men de lagere druk kan merken. In Friesland merkt men dit vooral in de Zuidwest-hoek, rondom Lemmer, Sneek Oosterwolde, Appelscha, Bakkeveen, Ureterp, Dokkum, de Dongeradeel en de gebieden langs de kust. In Overijssel merkt men dit langs de Overijsselse Vecht en rond Enschede. Ook in de Noordoostpolder kunnen deze klachten ontstaan.

Wees extra zuinig met water
Omdat de droogte komende week aanhoudt, roept Vitens op om extra zuinig met watergebruik om te gaan en onnodig gebruik te vermijden.
Bijvoorbeeld door de auto niet te wassen, niet te sproeien of korter en/of minder vaak te douchen. Blijf genoeg drinken!

Lees meer informatie en tips op: www.vitens.nl/warmte en www.vitens.nl/warmte/klantentips