Jelle Hannema benoemd tot voorzitter van de directie van Vitens

Nieuws

Jelle Hannema (55) is door de aandeelhouders van drinkwaterbedrijf Vitens benoemd tot voorzitter van de directie van het bedrijf. Per 1 september 2017 start hij in zijn nieuwe rol. Hij volgt Lieve Declercq op die na 5 jaar het bedrijf verlaat voor een nieuwe uitdaging bij multitechnisch dienstverlener SPIE Nederland.

Sander de Rouwe, gedeputeerde bij de Provincie Friesland, tevens voorzitter van de Commissie van Aandeelhouders van Vitens: “Met Jelle Hannema hebben we gekozen voor iemand uit de eigen gelederen van Vitens. Met zijn ervaring kiezen we een leider met visie en met kennis van de drinkwatersector. We zien uit naar de samenwerking met hem”

Jelle Hannema: “Ik ben zeer vereerd met deze benoeming. Vitens is een bedrijf met toegewijde en hardwerkende medewerkers en ik ben ervan overtuigd dat we samen verder kunnen bouwen aan het drinkwaterbedrijf van de toekomst en aan het beschermen van onze drinkwaterbronnen. Drinkwater is onze maatschappelijke taak en daar staan we dan ook voor.”

Jelle Hannema studeerde tot 1985 Rechten, richting Juridische Bestuurswetenschappen, aan de Universiteit van Amsterdam. Na zijn opleiding ging hij aan de slag bij internationaal opererend advies- en ingenieursbureau DHV, inmiddels Royal HaskoningDHV. Binnen DHV vervulde hij verschillende functies, zoals strategisch consultant en senior-adviseur milieu, management en gebiedsontwikkeling. Hierna heeft Jelle tien jaar diverse directiefuncties bekleed binnen DHV. Gedurende zijn werkperiode bij DHV was hij onder andere betrokken bij de wederopbouw van de door de vuurwerkramp getroffen wijk Roombeek in Enschede. Op 1 januari 2014 startte hij in de functie van Manager Asset Management binnen Vitens.

Jelle Hannema is samenwonend in Langbroek nabij Utrecht. In zijn vrije tijd is hij een gepassioneerd wielrenner.