De Groot benoemd tot lid Raad van Commissarissen Vitens

Els de Groot benoemd tot lid Raad van Commissarissen Vitens.

Els de Groot (1965) is vandaag door de Algemene vergadering van Aandeelhouders van Vitens benoemd tot lid van de Raad van Commissarissen. De benoeming tot commissaris geldt voor een periode van vier jaar, tot november 2019. Zij  werkt momenteel als Chief Financial Officer bij Schiphol Group.

Els de Groot studeerde bedrijfseconomie aan de Universiteit van Amsterdam. Daarna werkte zij ruim twintig jaar (1987-2008) bij ABN AMRO Bank. Zij vervulde daar verschillende functies op het gebied van financieringen, kapitaalbeheer en risicomanagement. Van 2009 tot 2012 werkte Zij als zelfstandig adviseur en interim manager, onder meer als CFO a.i. bij Van Lanschot Bankiers. Sinds 2012 werkt zij als Executive Vice President en CFO bij Schiphol Group.

Voorzitter van de Raad van Commissarissen Boele Staal: “Wij heten Els de Groot welkom bij het bedrijf en we zijn ervan overtuigd dat mevrouw de Groot door haar financiële kennis en haar strategisch inzicht een sterke aanvulling is voor de Raad van Commissarissen.”

De Raad van Commissarissen houdt toezicht op het bestuur van Vitens en heeft daarnaast een adviserende rol.